Tuesday 10 April 2012

Bangunan tertinggi dunia


Dunia hari ini melihat betapa manusia berlumba-lumba membina bangunan pencakar langit. Sungguh, kita semakin menghampiri hari kemurkaan Allah, Tuhan semerta alam. Maka apakah yang patut kita lakukan di kala kita menyedari adanya murka Allah kepada diri? Adakah kita perlu redha sahaja atau melakukan usaha memperbaiki kelemahan diri? 

Ayuh... serulah kepada kebaikan dan janganlah menjerumuskan diri di kalangan orang-orang yang suka menabur fitnah. Sungguh, kita kini amat terdedah kepada fitnah bila zaman kita ini telah ujud budaya fitnah dan mengaibkan orang lain. Satu lagi tanda kiamat yang dinyatakan oleh Nabi Muhammad saw lebih 1400 tahun dahulu.







1 comment:

  1. Tak mengapa bro. Saya mengerti. Saya lapang dada kerana nasihat dan teguran membuatkan saya tahu akan apa kesilapan saya dan apa yang perlu saya perbaiki. Terima kasih.

    Kalau ada masa, tulis lah sedikit pengalaman bro dalam blog. Boleh la dikongsikan bersama yang lain mungkin?

    ReplyDelete